Zamojski Szpital Niepubliczny Sp. z o.o.
 
  mniejsza czcionka   mniejsza czcionka większa czcionka   wysoki kontrast wysoki kontrast wysoki kontrast

Informacje dla Pacjentów



Ważność dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń




Prawo do świadczeń opieki zdrowotnej ustaje zazwyczaj po upływie 30 dni od dnia wygaśnięcia obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego tj.:

  • w przypadku ustania stosunku pracy (np. z tytułu umowy o pracę) - po upływie 30 dni od dnia rozwiązania umowy o pracę,
  • w przypadku zakończenia prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej - po upływie 30 dni od dnia zakończenia prowadzenia takiej działalności,
  • w przypadku osób zatrudnionych, pozostających na urlopie bezpłatnym - po upływie 30 dni od dnia rozpoczęcia urlopu,
  • w przypadku osób bezrobotnych - po upływie 30 dni od dnia utraty statusu bezrobotnego,
  • w przypadku śmierci osoby, która zgłosiła członków rodziny do ubezpieczenia - członkowie rodziny tracą prawo do świadczeń po upływie 30 dni od daty śmierci.

    Osobom, które:
  • kończyły szkołę ponadgimnazjalną – prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje im przez 6 miesiące od zakończenia nauki lub skreślenia z listy uczniów lub studentów,
  • ukończyły szkołę średnią lub wyższą lub zostały skreślone z listy uczniów lub studentów - prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje przez 4 miesiące od zakończenia nauki lub skreślenia z listy uczniów lub studentów,
  • ubiegają się o przyznanie emerytury lub renty - prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje w okresie trwania postępowania o przyznanie tych świadczeń,
  • pobierają zasiłek przyznany na podstawie przepisów o ubezpieczeniu chorobowym lub wypadkowym - prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje w okresie pobierania przez te osoby zasiłku,
  • mają zawieszone prawa do renty socjalnej - prawo do świadczeń opieki zdrowotnej przysługuje przez 90 dni od ustania ubezpieczenia zdrowotnego w NFZ.

    Uwaga!
    Po tym upływie tego czasu osoba, która chce nadal korzystać ze świadczeń zdrowotnych w ramach ubezpieczenia w NFZ, powinna uzyskać inne prawo do ubezpieczenia, np. ubezpieczyć się dobrowolnie.
    Jeżeli tego nie uczyni, może ponieść samodzielnie koszty udzielonych jej świadczeń.





    Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta

    mgr Anna Gieleta
    przyjmuje pacjentów szpitala i ich opiekunów
    w budynku Przychodni przy ul. Kilińskiego,
    pokój nr 226 II piętro,

    Można również kontaktować się telefonicznie.
    tel. (084) 677 50 15


    Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, ustnie i drogąelektroniczną.
    Adres e-mail: agieleta@szpital.com.pl.





  •  

    Poczta szpitalna:

    Aktualności
    Konwent szpitali
    Informacje o spółce
    Historia
    Oddziały / Działy
    Ogłoszenia / Konkursy
    Cennik usług
    Zamówienia publiczne
    Mapka szpitala
    Obowiązek informacyjny
    Kontakt / Spis telefonów
    Informacje dla Pacjentów
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Projekty Unijne
    Projekty współfinansowane
    Konferencje
    Oferty pracy
    Ankieta dla pacjentów
    Dobry posiłek
    Działania antykorupcyjne
    E-portal
    System Zarządzania Jakością