Potwierdzenie prawa do świadczeń
Potwierdzenie prawa do świadczeń
Od 1 stycznia 2013 r. każdy udający się do lekarza może potwierdzić swoje prawo
do świadczeń – w szpitalu, przychodni, czy w gabinecie lekarza, bez konieczności przedstawiania dodatkowych dokumentów poświadczających uprawnienia.
Do weryfikacji wystarczy jedynie numer PESEL pacjenta oraz dokument potwierdzający jego tożsamość. Weryfikacja uprawnień odbywa się w systemie elektronicznym eWUŚ.
Placówki medyczne (szpitale, przychodnie) przed udzieleniem świadczenia powinny sprawdzić uprawnienia pacjenta do świadczeń finansowanych przez NFZ w jeden
z poniższych sposobów:
1. weryfikacja uprawnień w systemie eWUŚ,
2. na podstawie dokumentu potwierdzającego prawa do świadczeń np. druk RMUA, legitymacja rencisty, emeryta itp.,
3. poprzez złożenie oświadczenia o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej.
Uwaga:
Nie dotyczy pacjentów posiadających prawo do świadczeń na podstawie przepisów
o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, którzy winni okazać w szpitalu, przychodni jeden z niżej wymienionych dokumentów:
Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego lub Certyfikat Tymczasowo Zastępujący EKUZ,
Poświadczenie wydane przez Oddział Wojewódzki NFZ do formularzy E 106, E109, E120, E121, E123, dokumentu S1 , DA1
Dokument S2, S3 , DA1 lub formularz E112, E123.
Ważne:
Placówka medyczna nie może odmówić pacjentowi udzielenia świadczenia zdrowotnego tylko na podstawie negatywnej weryfikacji w systemie eWUŚ. Pacjent ma prawo okazać jeden z dotychczasowych dokumentów potwierdzających ubezpieczenie zdrowotne lub złożyć stosowne oświadczenie. W celu zapewnienia wyjaśnienia statusu ubezpieczenia,
w związku z negatywną weryfikacją w eWUŚ:
- mieszkańcy z obszaru działania Delegatury w Zamościu, powinni zgłaszać się osobiście lub kierować korespondencję na adres:
Delegatura LOW NFZ w Zamościu, ul. Partyzantów 3, 22-400 Zamość,
tel. 84 677 64 10, 84 677 64 12, 84 677 64 15
| Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
mgr Anna Gieleta przyjmuje pacjentów szpitala i ich opiekunów w budynku Przychodni przy ul. Kilińskiego, pokój nr 226 II piętro,
Można również kontaktować się telefonicznie. tel. (084) 677 50 15
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, ustnie i drogąelektroniczną. Adres e-mail: agieleta@szpital.com.pl. |
|
|